TIP: Výlet na Babky

Tento víkend nás krásne jarné počasie vyhnalo do prírody. Rozhodli sme sa pre jednoduchší výšľap a tak sme si vybrali Babky. Babky preto, že sme po nich pomenovali jeden z našich domov, dom č.6. Prečítajte si naše zápisky z tohto asi 4 hodinového výletu :)

Trasa sa začína v Bobroveckej Vápenici, kde sme pohodlne zaparkovali naše auto. Cestička pokračuje popri chatách miernym stúpaním do doliny. Asi po 15 minútach končí asfaltová cesta a prichádza na rad poriadne stúpanie lesom, prepletanie pomedzi korene stromov. Stúpanie je náročné, zastavujeme kvôli vydýchaniu sa. Po asi 15 minútach prichádzame na Rázcestie pod kameňolomom a ďalej pokračujeme už len miernym stúpaním po cyklotrase.

Postupne sa odhaľujú prvé výhľady na liptovskú kotlinu, presvitajúce pomedzi stromy. Vo výške okolo 1200 m n.m. sa objavujú prvé fialové krokusy a prvý sneh. Stúpanie je ale stále príjemné, kráčame po širokej cyklotrase. Snehu pribúda, miestami sa prepadávame až po členky. Prichádzame k značke, ktorá upozorňuje na lavínový terén, obchádzame drevené posedenie a v nevedomosti za sebou nechávame značku schúlenú pod ťarchou zlomeného stromu, podľa ktorej sme mali odbočiť :)

Kráčame po stopách skialpinistov, prepadávame sa do polky holene. Pokračujeme po modrej značke a stále ideme po cyklotrase. Vychádzame do kopčeka a prichádzame na lúku posiatu krokusmi, s výhľadom na Nízke Tatry a so sklamaním si uvedomujeme, že kopec Babky vidíme o dolinu vedľa a stojíme pri chate Červenec, v sedle Predúvratie :D

Keďže bolo krásne počasie, nevadil nám tento omyl a zachádzku sme si užili. Vydali sme sa po cestičke pokrytej vrstvou zmrznutého snehu naspäť a podľa mapy sa dostali na ten správny smer. Záverečné stúpanie bolo opäť dosť výdatné, no postupne sa otvárali krásne výhľady na liptovskú kotlinu a Západné Tatry. Navôkol sa tiahli koberce krokusov. Na vrchol Babiek, 1566 m n.m. to podľa značky trvá 1:50 hod. S našou zachádzkou to bolo 2:45 hod. Z Babiek sa dá ďalej pokračovať na Sivý Vrch.

Na vrchole sme sami, užívame si výhľady a jarné slnko. Postupne prichádzajú ďalší ľudia, až je nás na vrchole asi 12. Po užití výhľadov, slnka a nafotení dostatočného množstva fotiek pomaly schádzame strmým svahom dole - tentokrát už po správnej trase. Cesta dole ubieha rýchlo. Pri cestičke si všímame aj prvé Slovenské poniklece - symboly a poslov jari. Premávka ľudí sa zhusťuje, stretávame celé rodiny, obchádzame sa tri metre.

S prevýšením niečo cez 800 výškových metrov a časom výstupu do dvoch hodín radíme túru k tým menej náročným, no napriek tomu ponúka krásne výhľady na všetky strany. Posledné stúpanie sa dá tiež obísť cez už spomínané sedlo Predúvratie, ponad ktoré vedie k Babkám "hrebeňovka". Na ceste sme stretli množstvo rodín aj s menšími deťmi.

Pri výletoch do prírody majte na pamäti, že sa treba správať ohľaduplne. Netvoriť odpad ani zbytočný hluk a držať sa len na vyznačených chodníkoch je základ správania sa v prírode a najmä v národných parkoch.